Будущее в реалтайме: опасная смесь Houdini, TouchDesigner, Python, GLSL, OpenCV, MachineLearning и UE

 

Стас Глазов. Founder of art and design studio Licht.Pfad. Berlin

В 2001 году от отца процедурализма Houdini родился сын — TouchDesigner.

Платформа визуального медиа программирования превратилась в мощную среду для решения широкого спектра задач от реалтайм — композитинга и рендеринга, создания UI, управления светом и лазерами до заварки кофе индустриальными роботами.

Однако не все так солнечно — попробовать моделить в TouchDesigner так же бесперспективно как композитить в Houdini. Как же взять лучшее из каждого инструмента, чтобы получить неограниченную власть над пикселями, особенно если речь идет о реалтаймовых проектах.

В секретных лабораториях Берлина я 7 лет разрабатывал новый рецепт:
Две ложки Houdini ( SOP & DOP ), разбавляем в TouchDesigner, добавляем Python и GLSL, а также можем добавить OpenCV и MachineLearning по вкусу.
Полученную смесь можно отправить в Unreal.
Реакция может быть очень бурной, желательно проводить под контролем опытного инструктора.
Для обучения деталям этого процесса запускается новый онлайн курс Hou2touch и результаты реакций будут презентованы на Cg Event


Автор

 

Stanislav Glazov is a Russian-born visual artist, musician, and photographer based in Berlin. Founder of interdisciplinary art and design studio Licht.Pfad.
Since 2001 Glazov has been actively engaged in educational projects focused on audiovisual technologies. He regularly holds online and offline courses on Touch Designer, Maya, and Houdini as well as different music production workshops.
For over fifteen years of working in the fields of light and visual art, he’s been always looking for innovative opportunities in the intersection of art and technology. Taking on visual design, animation, video production, software development, and 3D mapping, Glazov produces immersive installations from the ground up.

Driven by his audiovisual expertise and a perpetual desire to create unforgettable experiences that inspire a strong emotional response, he developed his own algorithms, synchronizing a sound with cinematic visuals and abstract digital shapes.

His large-scale spatial visual art installations and live performances were presented at countless events and festivals around the world, including Berlin Atonal, Mutek Montreal, Ars Electronica Linz, Unsound Festival in Krakow, Raster-Noton night in Berghain, Barbican London, Resonance Festival in Tokyo, Mira Festival Barcelona, L.E.V. Festival, Light Festival Lyon, Telefonica in Lima (Peru), Lowry Theater in Manchester and many others.

As a head of interactive media laboratory Licht.Pfad he realized numerous projects and multi-artistic collaborations, such as Antarctic Takt, Dark Hearts of Space and Les Territoires Ephemeres created together with techno producer Dasha Rush and dancer/performer Valentin Tszin.

  |   _CG EVENT 2020 ONLINE, AI/Нейросети/ИИ, hit, R&D/Pipeline, Realtime&Interactive, Rendering, UE4