DIGITAL PEOPLE

ONLINE: MAY 29-30, 2021

THE MAIN COMPUTER GRAPHICS EVENT FOR PROFESSIONALS IN RUSSIA AND CIS

-56
DAYS LEFT

«CG EVENT» IS, PRIMARILY, THE MEETING POINT.

The Meeting Point for all those who are involved professionally into computer graphics business processes or are merely interested in digital art. We all know — face to face discussions are far more effective than any kind of online communication (although those can be bloody effective nowadays). CG EVENT was born and is held every year to unite all Russian professionals and enthusiasts of computer graphics. Two days, thousands of people, tough schedule and hundred of cool CG-names on our stage.

MOREOVER, CG EVENT MEANS:

INFORMATION

Information. Scientific program of the conference presents reports and speeches on the most topical issues. Herewith they are not necessarily devoted to technological aspects of production but intended to cover both technical and creative aspects of the process. Round table discussions on the topical issues, section for developers, presentations of Russian and foreign artists, demonstration and discussion of works – all these aspects are included into the conference program. Exhibition digest, reports of the studios about their technologies, master-classes of known artists are united under the sign of Information. Get it, use it.

COMMUNICATIONS

Yes, the conference means new information, expertise and skills. But not only this — primarily, it’s the interactive communication. Frankly speaking, with all your load and schedule, tell us — when it happened last time? Meeting your old colleagues, sharing the news and cg-gossips, getting new acquaintances, meeting legends of the industry, seen before only on the webpages of famous studios? This can be the best weekend in the whole year, full of information, new stuff, lots of people and real interaction with famous masters. Move your assets, put away keyboeard and mouse  for 48 hours and come. And — really — it is much better than the weekend cinema you planned.

CAREER

Job. If you want to find a good job in the sphere of computer graphics or take part in an interesting project, then it is obvious that you need to communicate with necessary people rather than rush to the recruiting agency. Employment issue is the symbol of time and at the conference you may find essential contacts. On the contrary, if you urgently need fresh blood people for the project you should also come. They are here.

PROJECTS

Projects. Everybody looks thrilled and amazed when we start to reveal the secrets of how the masterpieces of CG are developed. Most famous pictures, best CG-studios and top masters of the industry show you the backside of the process. Top-notch projects are welcome to tell their stories as well.

IDEAS

Ideas. Implicit but nevertheless the main idea of the conference — Exchanging Ideas. CG EVENT is the place where you can present yours and evaluate ideas of other people according to the merit. Exchange of creative, technical, crazy and merely human concepts and thoughts

WAVE-PARTICLE DUALITY

Symbiosis. We are not limited to technical only or only to creative aspect of computer graphics. The Conference’s idea is to denominate numerous parallels arising in the process of digital form creation. Interaction of 2D and 3D. Digital and analogue method. Drawing board and brush. Modeling and sculpture. Cinema and games. Customer and contractor.

OUR MISSION

OUR FORMAT

OUR AREAS

OUR AUDIENCE

LAST PROGRAM UPDATES:

  • Цифровая одежда и Крипто-Арт от Данила Криворучко

    Данил Криворучко. Motion Designer & Visual Effects Artist и пророк at myshli.com Я давно хотел попробовать перенести цифровую одежду на реальных людей — то есть чтобы шмотки виртуальные, а модель живая. Из-за завала по «Ложной слепоте» и коммерческих проектов все это шло крайне неторопливо, но...
  • Ассеты, цифровые люди, UE5 и другое

    Джама Джурабаев. Freelancer. London Джама порасскажет подробности о своих новых проектах и об уже имеющемся опыте работы в UNREAL ENGINE 5. Речь пойдет о новых фантастических ассетах и проекте BiMediaumSmall, о Blender-е, о реалтайме, UE5 и, конечно, о создании цифровых людей, которые будут жить своей...
  • Виртуальные и синтетические персонажи для бизнеса и творчества

      Валерий Шарипов. Основатель в MALIVAR Мы живем в мире синтетических медиа (Synthetic media), когда по подиуму все чаще ходят виртуальные модели, AI-ведущие читают новости, Deepfake используют в рекламе, а музыкальные исполнители проводят концерты в игре Fortnite. Такого контента будет появляться все больше по разным...
  • Афантазия

      Вадим Эпштейн. in[visible] Начало этого года ознаменовалось мощнейшим прорывом в Computer Vision: компания OpenAI выпустила модель CLIP, способную классифицировать _смыслы_ — в визуальной, текстовой или даже контекстной форме. Параллельно с этим компания анонсировала (но не выпустила) Dall-E — сверх-генератор фото-реалистичных изображений из текстовых описаний...
  • Digital Human: кого хоронят за оградой

      Дэн Золотаренко. VFX-продюсер и супервайзер Не знаю, как вас, но меня здорово пугают эти псевдо-живые существа. А всё, что меня пугает, я стараюсь рассмотреть поближе, изучить, подчинить… или принять в этом деятельное участие. Итак, давайте разбираться в называемых digital influencers.
  • Virtual Production — Фотореалистичные персонажи и локации

      Евгений Курицын. Режиссер, продюсер, CEO at Global Media Line UE4, C4D, Mocap, iClone, Фотометрия — все это становится неотъемлемой частью производства видеоконтента. Как же начинать замешивать все это в производство музыкальных видео и рекламы? Как переходить от дорогих съемок и актеров к виртуальному производству.
  • Остин — дворецкий с именным анимационным клипом для Земфиры созданный командами Koshta, Pertrick & Жи-Ши

    Артем‌ ‌Щербаков. Cооснователь «Жи-Ши»‌ Миша  Петрик. Сооснователь креативной анимационной студии Petrick Homescapes — феномен, в эту игру играют все посетители Московского метрополитена, наши родители и весь мир. Командами студий Koshta, Pertrick и Жи-Ши мы создали анимационный клип для Земфиры про главного героя этой игры, дворецкого...
  • Пробираясь сквозь зловещую долину. Борьба с киборгами, или как обмануть мозг.

    Андрей Евдокимов. VFX-супервайзер Мир, похоже, окончательно свихнулся на цифровых инфлюенсерах и трехмерных аватарах. Многочисленные виртуальные ведущие и просто говорящие головы атакуют все площадки для потребления визуального контента. Получается плохо, особенно на крупных планах. Выглядит отталкивающе и в лучшем случае слегка пугающе.
  • CG EVENT: Digital Humans — как бы пресс-релиз

      29-30 мая состоится конференция CG EVENT: Digital Humans. Конференция пройдет в онлайн формате. На платформе PINE. Про спикеров, темы и прочие сладости читайте ниже, а пока немного концепта.

LOOK AT FULL PROGRAMM (in Russian)

OUR PARTICIPANTS:

  • FILM INDUSTRY

  • COMMERCIALS

  • GAME DEV

  • ARCH VIZ

  • ANIMATION

  • TV

  • EDUCATION

  • CG MANIACS

OUR PARTNERS:

EDUCATIONAL PARTNERS:

INFORMATIONAL PARTNERS:

CONTACTS:

Send all your questions to enquiries@cgevent.ru. Our social contacts are: